O czym są zmuszeni pamiętać ci, którzy są odpowiedzialni za budowę nowych autostrad, a także za remont podziurawionych szos

Budowa dróg powiatowych, autostrad albo ich remont wzbudza u szoferów zróżnicowane uczucia. Z jednej strony chcą, żeby podróżowało się szybciej oraz bezpieczniej, lecz z drugiej ograniczenia w ruchu są w stanie doprowadzić do ataku białej gorączki nawet tych flegmatycznych panów. Droga do pracy staje się koszmarem również wtedy, gdy wydłuża się o kilkadziesiąt minut, a i w takiej sytuacji należy liczyć się z nieco wyższymi kosztami kupna benzyny.

Jednak z drugiej strony perspektywa podróży po świeżo położonej nawierzchni, pozwala na chwilę zapomnieć o tymczasowych niedogodnościach.

budowa autostrady

Autor: thisisbossi
Źródło: http://www.flickr.com

W Polsce przywykło się myśleć, że zarówno przedsiębiorstwa trudniące się budową dróg, jak i drogowcy nie wywiązują się z terminów oraz nie pracują należycie. Wiecznie słyszymy, że piaskarki porą zimową wyjeżdżają nazbyt późno lub w ogóle, a nawierzchnia po remoncie po paru tygodniach nadaje się do następnej renowacji. W każdej takiej historyjce tkwi na pewno ziarnko prawdy, ale nie trzeba brać sobie zupełnie wszystkich do serca.

autostrada

Autor: Kate Ter Haar
Źródło: http://www.flickr.com

Z kolei władze powiatów, czyli zleceniodawcy, powinni już na etapie przetargu przejrzeć wszystkie oferty. Oczywiście najważniejszym elementem bywa cena, ale ta zaniżona musi odbić się na fatalnej jakości wykonania. Oprócz wyboru wykonawcy warto również skontrolować, czy zostało zaproponowane badanie zagęszczenia gruntu.

Czy tego typu problemy Cię intrygują? Raźno więc kliknij ten link – ta ważna oferta (http://partnerzy.pl/znajdziemy-dla-ciebie-nieruchomosc) na pewno także bardzo Cię zaciekawi.

Ta czynność jest o tyle istotna, że pozwoli ocenić jakość podłoża – euroasfalt.pl/pl. Jeżeli wyniki nie okażą się zadowalające, to obowiązkowo trzeba będzie dogęścić grunt albo wybrać inne metody stabilizacji.

Jednym ze sprawdzonych sposobów pozwalających na weryfikację stanu podłoża bywa badanie vss, które bywa przeprowadzane przez firmy geotechniczne. Takie zadanie rozsądniej polecić fachowcom, aby droga służyła mieszkańcom przysiółku jak najdłużej. Poza tym należy zadbać o dobrej jakości materiały, które są wykorzystywane w czasie budowy. Jeśli asfalt będzie nieodpowiednio przygotowany, to potem nie wytrzyma trzydziestopięciostopniowych upałów i wkrótce szoferzy zaczną narzekać na koleiny. Równie istotne jest łatanie dziur asfaltem (euroasfalt.pl/pl/category-product/peo/), bo użycie lepiku bywa tylko doraźnym rozwiązaniem. Jak widzimy, badanie zagęszczenia gruntu to ledwo początek, przy budowie lub remoncie dróg trzeba zwrócić uwagę na bardzo dużo spraw i zająć się również najdrobniejszymi detalami, aby szosa służyła chociażby dwóm pokoleniom.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*